0
Vergelijken
0
EUR 0,00
FR EN
Producten
IT Oplossingen
Services
IT Trends
Markten
Wie zijn wij
ARTICONA
Notebooks & tablets
Pc's & servers
Monitor & Beamers
Printers & supplies
Telefonie & GPS
Randapparatuur
Opslag & Backup
Netwerk
Kabels
Kantoor
Software
Onthouden producten
Vergelijken
Totaalbedrag excl. BTW 0,00

IT is driving our business – de kracht van ons ARP Eigenmerk.

Published on 27 October 2017 img_0135

IT neemt tegenwoordig binnen bedrijven een centrale plek in. Van de kleinste kabel tot grote serverruimtes. Als bedrijven hun positie ook voor de toekomst willen zeker stellen, moet alles goed én efficiënt functioneren. Daarbij speelt toebehoren zonder meer een belangrijke rol. We spraken met René Abelshausen, ARP (Brand) Developer bij ARP Nederland, over hoe het ARP Eigenmerk bedrijven kan helpen efficiënter te werken en te investeren.

rene-linkedMeneer Abelshausen, hoe belangrijk is goede IT voor het succes van een bedrijf?

Goede IT is zeer belangrijk. De wereld wordt alsmaar digitaler. Bedrijven die nog inzetten op ouderwetse werkmethodes zullen naar mijn idee langzaam uitsterven. Bovendien vervaagt de grens tussen zakelijk en privé. In Nederland is dat al heel goed te zien: consumenten zijn het gewend bepaalde services te ontvangen en producten te gebruiken. Daarbij lopen privé- en zakelijk gebruik steeds meer in elkaar over. Een goed voorbeeld hiervoor zijn smartphones, die vaak voor beide doeleinden worden ingezet. In dat geval is het zeer belangrijk dat de IT klopt, om te garanderen dat medewerkers efficiënt kunnen werken en veiligheidsrisico’s zoveel mogelijk worden ingeperkt.

Er is tegenwoordig een overvloed aan IT-aanbieders om uit te kiezen. Waaraan kan men goede IT herkennen?

Intern is goede IT vooral te herkennen aan tevreden medewerkers die efficiënt en flexibel kunnen werken, en dat in overeenstemming met de geldende wettelijke en interne bedrijfsrichtlijnen. Een goede IT-aanbieder voldoet aan verschillende criteria. Zo verkoopt hij nooit blind waar de klant om vraagt, maar probeert in plaats daarvan eerst vast te stellen wat het doel van de aankoop is en doet op basis van deze informatie een passend aanbod. Een goede IT-aanbieder communiceert bovendien helder en duidelijk, is goed bereikbaar en bovenal zeer betrouwbaar. Hij werkt niet alleen voor de klant, maar met de klant. Dat levert uiteindelijk het beste resultaat op. Aanbieders die zodra de overeenkomst is getekend niets meer van zich laten horen, kunnen beter worden gemeden.

Wat kan het ARP Eigenmerk voor bedrijven betekenen?

We kunnen ondernemingen vooral helpen enorm te besparen op toebehoren. Uit onderzoek is gebleken dat een bedrijf jaarlijks per medewerker ongeveer zeshonderd euro uitgeeft aan IT. De helft daarvan zijn kosten voor toebehoren, zoals toetsenborden en muizen. De meeste IT-aanbieders bieden echter vooral voordelige opties voor de grotere hardwareproducten, zoals laptops, wat bedrijven een kostenbesparing van zo’n zes procent kan opleveren. Met het ARP Eigenmerk kan echter zeker twintig tot dertig procent worden bespaard op toebehoren, en dat bij een kwaliteit die vergelijkbaar is met die van het originele product. Dat is ook waarvoor we staan. We willen dat onze klanten hun geld investeren in hun bedrijf, en bij de belangrijke zaken op ons vertrouwen.

Het ARP Eigenmerk brengt regelmatig nieuwe producten op de markt. Hoe weten jullie welke producten voor de klant in de toekomst belangrijk zijn?

We zitten constant in dialoog met onze klanten. Zo houden we een vinger aan de pols, blijven we goed op de hoogte van actuele trends en weten we tegen welke uitdagingen onze klanten aanlopen. Daarnaast zien we welke oplossingen al in omloop zijn. Verder nemen we regelmatig deel aan trainingen van onze partners, die eveneens op de nieuwste trends inspelen of zelf trendsetter zijn.

Het gebeurt zelden, maar het kan wel eens voorkomen dat we de verkeerde trend volgen (of er eentje missen). Maar daar laten we ons zeker niet door uit het veld slaan. In dat geval gaan we gewoon op zoek naar een andere oplossing die aansluit bij de behoeften van onze klant. ARP Eigenmerk geeft nooit op!

U geeft aan geregeld met klanten te spreken. Welke eigenschappen van het ARP Eigenmerk waarderen zij het meest?

Dat zijn zonder twijfel de kwaliteit en prijs. De fabrikanten van de originele producten vragen vaak een veel hogere prijs voor een vergelijkbare kwaliteit. Dat vinden klanten onbegrijpelijk, en dus wijken ze graag uit naar ons huismerk.

U vertelt enthousiast over het ARP Eigenmerk en bent sinds begin dit jaar ook ARP Brand Ambassador. Wat was voor u de motivatie deze rol op u te nemen?

Ik ben zeer nieuwsgierig aangelegd en neem graag een kijkje achter de schermen. Het grensoverschrijdende karakter van ons merk spreekt me daarom zeer aan. Ik vind het fascinerend om te zien hoe de inkoop verloopt, of hoe een deal tot stand komt door de samenwerking tussen de verschillende ARP-landen en/of leveranciers uit Azië. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat ons huismerk niet alleen voor onze klanten, maar ook voor ons bedrijf voordelen biedt. We zijn een internationaal team, dat in zeven landen op twee continenten actief is en onze ervaring kan het hele bedrijf vooruithelpen. Ik vind het geweldig zowel voor onze klanten als onze medewerkers te werken en ze enthousiast te maken over het ARP Eigenmerk.

Meneer Abelshausen, nog één vraag tot slot: kunt u voor ons samenvatten waarom het ARP Eigenmerk de juiste partner is voor toebehoren?

Wij leveren niet simpelweg waar de klant om vraagt, maar vervullen in de behoefte van de klant.

Hartelijk dank voor dit interview!

Graag gedaan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

vertical_align_top